
Pre import obrázkov do zdrojového kódu hier zavše potrbujem zistiť ich veľkosť. Spravil som krátky skript ktorý vypíše výšku a šírku obrázku v aktuálnom alebo zadanom (prvý parameter) adresári:
#!/bin/bash if [ -z "$1" ] then DIRPATH="" else DIRPATH=$1 LAST=${DIRPATH:length-1:1} [[ $LAST != "/" ]] && DIRPATH="$DIRPATH/"; : fi for filename in $DIRPATH*.{jpg,png}; do size=($(sips -g pixelWidth -g pixelHeight $filename | grep -o '[0-9]*$'))&& echo "$filename;${size[0]};${size[1]}" done
Ukážka výstupu:
zelka.jpg;290;538 frog.png;500;486 krtko.png;226;202 kvet.png;300;282 lev.png;488;397 lopata.png;266;443 slnko.png;379;378 vedro.png;316;359 zalud.png;480;599 zirafa.png;640;1158
Skript mám uložený pod menom „imageresize.sh“ v adresáry /Users/matus/scripts ku ktorému mám nastavenú cestu v .bash_profile:
export PATH=$PATH:/Users/matus/scripts/
aby som ho mohol volať z ľubovolného adersáru v terminály.
Následne mám skripty alebo VIM makrá, ktoré mi tento výstup pretransformujú ná potrebný kód.
Leave a Reply
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.